俄罗斯RT电视台在美国注册为外国代理

编辑:给力英语新闻 更新:2017年11月14日 作者:美国之音(VOA News)

俄罗斯总统普京视察今日俄罗斯电视台在莫斯科的总部。(2013年6月11日)
俄罗斯总统普京视察今日俄罗斯电视台在莫斯科的总部。(2013年6月11日)

在美国播出电视节目的俄罗斯国有媒体RT(今日俄罗斯)电视台周一证实它已经在美国注册为外国代理。

RT电视台说,美国司法部限他们在周一前注册运营,否则会面临法律行动。

RT的总编玛格丽塔·西蒙彦周一在推特上说,“在法律行动和注册之间,我们选择了注册。”

俄罗斯政府上周说,俄罗斯可能会以同样的方式进行报复,迫使美国国会拨款资助的美国之音和自由欧洲电台在俄罗斯注册。

RT一直反对在美国注册为外国代理,说这会妨碍他们在美国的工作,迫使他们公布雇员住址和薪水等许多信息。

美国情报官员认为RT是俄罗斯政府的宣传机器,但RT说它在美国提供客观的新闻报道。

Russia’s RT Registers as Foreign Agent in US

Russian state-controlled media outlet RT confirmed Monday that it has registered as a foreign agent in the United States.

The U.S. Department of Justice had given RT until Monday to register its operations or face legal action, RT said.

"Between legal action and registration, we have chosen the latter," RT's editor-in-chief Margarita Simonyan tweeted Monday.

The U.S. demand for RT's registration may be mirrored by Moscow, the Kremlin said last week, which would force outlets such as Voice of America and Radio Free Europe/Radio Liberty, which receive funding from the U.S. Congress, to register in Russia.

RT had opposed the registration, arguing that it would hinder its work in the U.S. and force it to make public information, including employees' addresses and salaries.

U.S. intelligence officials consider RT a propaganda arm tied to the Russian government, but RT says it offers objective news coverage in the United States.